13 רעיונות למצגות אינטראקטיביות לשילוב תלמידים בכיתה

  1. ראשי
  2. בלוג
  3. 13 רעיונות למצגות אינטראקטיביות לשילוב תלמידים בכיתה

אם אתם מורים, אתם ודאי יודעים כמה הסחות דעת יש לתלמידים שלנו, לכן חשוב לוודא שמה שאתם מלמדים את הילדים יהיה כמה שיותר חינוכי ומעניין.  במטרה למשוך את התלמידים בנושא ובתקווה אפילו לאפשר להם ליהנות מהלמידה! זה יכול להיות איזון שקשה מאוד להגיע אליו. עם זאת, רעיונות המצגות האינטראקטיביים הללו המפורטים במאמר זה מקלים על זה, שיכולים להעסיק אפילו את דעתם של התלמידים המוסיחים ביותר!

כיצד להציג מצגות בכיתה?

הגאדג’ט הכיתתי הטוב ביותר להציג בו מצגות אלו הוא באמצעות מסכי מגע גדולים ואינטראקטיביים. מדובר במכשירים גדולים המורכבים על הקיר ויכולים להתחבר בצורה חלקה לכל יישומי שיתוף פעולה בווידאו. אתם יכולים לחבר מסכים אינטראקטיביים לאינטרנט ולהשתמש בהם ככלי עוצמתי להוראה בכיתה, כדי לעזור לתלמידים ללמוד בצורה אינטראקטיבית ויעילה לחלוטין.

רעיונות להצגה אינטראקטיבית בכיתה

1. שוברי קרח

מצגות רבות הקשורות לעבודה מתחילות עם שוברי קרח, ואין שום סיבה שמצגת בפני כיתה של תלמידים תהיה שונה. שאלת שוברת הקרח תהיה תלויה בכיתה ובגיל התלמידים, אבל יכולה להיות משהו כמו הבא:

  • אם יכולת להיות חיה, מה זה היה ולמה?
  • מה יהיה מקום החלומות שלך לצאת לחופשה?
  • אם הייתם יכולים לאכול ארוחת ערב עם 3 דמויות היסטוריות, מי הם היו ולמה?
  • אם היית יכול להכין כל סוג של שיקוי, מה זה היה עושה?

2. וידאו

שילוב וידאו הוא אחד מרעיונות המצגת האינטראקטיביים הטובים ביותר לסטודנטים. גם אם הסרטון עוסק באותו נושא כמו המצגת, העובדה שמדובר במדיה מסוג אחר תעניין את הכיתה. אתה יכול למצוא סרטון מתאים ביוטיוב או תוכנת וידאו אחרת או, אם יש לך קובץ שמור, להדביק אותו ישירות במצגת.

3. שאלות ותשובות

שאלות ותשובות הן דרך מצוינת לערב את כל הכיתה. אתה יכול להזמין תלמיד אחד לשאול שאלה היפותטית על הנושא, ואחר יוכל לענות. לדוגמה, אם אתה לומד על הנרי השמיני ו 6 נשותיו, תוכל לבקש מתלמיד לשאול שאלה לגביהם. השאלה שלהם יכולה להיות “מה היה האוכל האהוב על הנרי השמיני?” או משהו דומה. כשתלמיד אחר עונה, תוכל לבקש מהם להסביר את תשובתו. למשל, אם הם אומרים “בשר ולחם”, הם עשויים להמשיך ולהסביר שזו הייתה הדיאטה העיקרית לבני המלוכה באותה תקופה.

*לקטלוג מסכי מגע גדולים לכיתות לימוד »

4. שירים

שירים הם דרך טובה לעניין ילדים צעירים יותר בנושא. אתה יכול למצוא שירים על כל מיני נושאים ביוטיוב. לדוגמה, השיר הזה של שבע היבשות יכול להתאים לשיר גיאוגרפיה. לשירים רבים ב-YouTube יש מילים, אז אתה יכול לעודד את הכיתה שלך לתרגל את הקריאה שלהם בזמן שהם שרים יחד.

5. אביזרים

חלק מהמצגות נעשות יותר אינטראקטיביות על ידי אובייקטים חיצוניים, ואם אתה רוצה להעסיק ילדים צעירים יותר, הבאת אביזרים יכולה באמת לעזור לשיעור להתעורר לחיים. לדוגמה, אם אתה עושה שיעור היסטוריה על המצרים הקדמונים, אתה יכול להביא כמה דמויות של תותנקאמון, הספינקס והפירמידות העתיקות שכולם יוכלו לראות.

6. מעורבות כיתתית

בקשה למעורבות ישירה של הכיתה במהלך המצגת היא דרך טובה להבטיח שהתלמידים יישארו מעורבים. לדוגמה, אם אתה עושה מצגת על בעלי חיים, אתה יכול לבקש מהתלמידים לעשות רעש בכל פעם שאתה מזכיר חיה מסוימת. אתה יכול לבקש מהם לשאוג בכל פעם שאתה מזכיר אריות, או לעשות רעש של קוף בכל פעם שאתה מדבר על קופים. זוהי דרך מצוינת להבטיח שהתלמידים שמים לב!

7. מעברים ואנימציות

דרך פשוטה להבטיח שהתלמידים שלך שמים לב היא להשתמש במעברים ובאנימציות שונות לאורך המצגת שלך. אם אתה מלמד ילדים גדולים יותר או מתבגרים, אולי לא תרצה שיהיו יותר מדי כאלה, אבל ילדים צעירים יותר יאהבו לראות כל פריט קופץ למסך. זו דרך נפלאה לגרום להם להתעניין בטכנולוגיה בכיתה!

*לקטלוג מסכי תצוגה דיגיטליים »

8. חידונים ושאלונים

חידונים הם דרך יעילה למשוך תלמידים בכל גיל. אתה יכול לכלול את אלה בסוף המצגת והם יכולים לכלול שאלות שכיסית בפגישה. אם התלמידים שלך יודעים שבסוף השיעור יתקיים חידון, סביר להניח שהם ישימו לב לאורך כל השיעור! אפשר גם להבטיח מעורבות מקסימלית על ידי תגיד לתלמידים שיהיו פרסים לזוכה בחידון – כמו מדבקות או ממתקים.

9. משחקים אינטראקטיביים

משחקים אינטראקטיביים למצגות בכיתה הם תמיד דרך פופולרית להבטיח שהתלמידים יישארו מעורבים! כמה דוגמאות כוללות:

  • מילון
  • גמד וענק
  • 21 שאלות

עדיף לעשות את המשחקים האלה קשורים לנושא. לדוגמה, המשחק “21 שאלות” כולל מחשבה על דמות ותלמידים שואלים שאלות עם תשובה של כן או לא לגבי איזו דמות אתה. אם אתה מלמד שיעור היסטוריה, הדמות יכולה להיות מישהו מההיסטוריה, או אם אתה מנחה שיעור מדעים, הדמות יכולה להיות מדען מפורסם (כמו איינשטיין או סטיבן הוקינג).

10. סיעור מוחות

סיעור מוחות הוא עוד דרך מצוינת לערב את הכיתה. אתה יכול להשתמש בתצוגה אינטראקטיבית כדי ליצור את דיאגרמת סיעור המוחות עליה. תלמידים יכולים לכתוב בתורות על הלוח, והוא יכול להתחבר בצורה מאובטחת לכל מכשיר חיצוני, כך שכל חברי כיתה מרוחקים יכולים להצטרף. עם תצוגה אינטראקטיבית, אתה יכול גם לשתף מיד את הדיאגרמה עם שאר הכיתה לאחר סיום, כדי שהם יוכלו לשמור אותו כדי לרענן את הידע שלהם בנושא.

לדוגמה, אם אתה מלמד את הכיתה שלך על אוסטרליה בגיאוגרפיה, אתה יכול לשאול את התלמידים שלהם מה הם אולי כבר יודעים על אוסטרליה. הם יכולים להמציא כמה פריטים כמו הדברים הבאים:

  • קנגורו
  • קואלות
  • בית האופרה של סידני
  • אמנות אבוריג’ינית
  • יערות גשם
  • אאוטבק
  • מנגל

לאחר מכן תוכל ליצור דיאגרמת עכביש עם רגליים שונות בהתאם לנושא. עבור רשימה זו, יכולה להיות רגל של “חיות” לקנגורו וקואלות, רגל “אדריכלות” לבית האופרה של סידני, רגל “נופים” ליער הגשם ולאזור האאוטבק, רגל “תרבות” לאמנות האבוריג’יני ו” רגל אוכל למנגל.

11. תעשה סיפור

יצירת סיפור על הנושאים הנסקרים יכולה לעודד יצירתיות סביב הנושא. כדי לעשות זאת, רשום כמה שורות פתיחה לסיפור הקשור לנושא שאתה מלמד. לדוגמה, אם אתה מלמד תלמידים על האימפריה הרומית העתיקה, אתה יכול להתחיל באמירה “רונלד הרומאי חי בעיר הבריטית באת’, אליה הגיעו הרומאים 20 שנה קודם לכן. הוא בילה את רוב זמנו בעבודה, שם בנה בתים לשאר הרומאים”. לאחר מכן, תוכל להזמין תלמיד להמשיך בסיפור, ולעודד אותו להישאר על הנושא ככל האפשר. אתה יכול אפילו לחלק פרס לתלמיד עם החלק הטוב ביותר בסיפור. בהתאם לגודל הכיתה, תוכל לבקש מכל תלמיד לתרום. סיפורים עובדים היטב גם עבור שיעורי אנגלית. בשיעורים אלה, נושא הסיפור אינו חשוב כל כך, אך אתה יכול לעודד תלמידים להשתמש בכל שפה שהם למדו. לדוגמה, אם הכיתה שלך התמקדה בשמות תואר, תוכל לבקש מהתלמידים לשים כמה שיותר שמות תואר בכל חלק בסיפור שלהם.

12. משחק קצר

אתה יכול לקחת את הסיפורים שלך לשלב הבא על ידי יצירת הצגה קצרה באחת השקופיות שלך. זה יכול להתבסס על כל נושא שאתה לומד עליו, ואתה יכול לבחור כמה תלמידים לבוא לקדמת הכיתה ולקרוא את השורות. אולי תרצו ליצור את זה באופן אישי, למצוא מחזה רלוונטי באינטרנט או אפילו להפוך סיפור ידוע למחזה!

13. טיול שדה וירטואלי

אחד הרעיונות היצירתיים ביותר למצגות אינטראקטיביות בבית הספר הוא לקחת את הכיתה לטיול וירטואלי. זה חשוב במיוחד עבור שיעורי גיאוגרפיה, שבהם אתה עשוי ללמוד על מקומות שאולי התלמידים לא יוכלו לבקר בהם באופן אישי, כמו יער הגשם של האמזונס או אפילו מתחת לים! אתה יכול לקשר למפות Google, שם תוכל להשתמש ב-Google Earth כדי לחקור אזור מסוים. לחילופין, ישנם כמה ערוצי יוטיוב המתמחים בסיורים וירטואליים וטיולי שטח, כמו זה המפרט את כל מה שצריך לדעת על יערות גשם. אם יש לך כיתה מלאה בתלמידים ואתה רוצה להשאיר אותם מעורבים ככל האפשר תוך כדי ללמד אותם חומר חדש, נסה כמה מהמשחקים האינטראקטיביים האלה למצגות בכיתה ורעיונות אחרים!

על ידי שילוב חלק מהרעיונות האינטראקטיביים הללו במצגת שלך, תקבל את מלוא תשומת הלב הבלתי מחולקת של התלמידים ותבטיח שהם לא רק נהנים מהכיתה אלא ישמרו על המידע.

לקבלת הצעת מחיר
close slider

    מעוניינים בהצעת מחיר טלפונית?

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    053-5353-538




    צריכים עזרה?